کسب رتبه اول راندمان در کشور

دستیابی به بالاترین راندمان تولید شکر کشوردرسال 1399 توسط شرکت قند تربت
مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه زیرمجموعه بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی از دستیابی به بالاترین راندمان تولید شکر سفید دربین 28کارخانه قند کشور توسط این شرکت خبر داد.
احسان اژدری در گفت و گو با آستان نیوز بیان کرد: این شرکت موفق شده در سال 1399 بالاترین راندمان تولید شکر در سطح کشور را با عدد ۱۶.۸۶ در کارنامه خود ثبت کند.
وی ادامه داد: شرکت قند تربت حیدریه امسال با رشد قابل توجه شاخص های قندسازی و کیفیت، بهره برداری موفقی را سپری کرده به گونه ای که در مورد شاخص مهم درصد استحصال چغندر بارشد 1.8واحدی از عدد 85.03به 86.83رسیده است

مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه افزود: این رقم در واقع بالاترین درصد استحصال کارخانه بدون قندگیری از ملاس از ابتدای تاسیس کارخانه بوده که البته در شاخص استحصال رتبه اول استان خراسان بزرگ و رتبه 4 کشور را به دست آورده است.
وی افزود در زمینه عیار چغندر با ثبت عدد19.4موفق به کسب رتبه دوم کشور شدیم
اژدری ادامه داد: تعمیرات به موقع، کارکرد مناسب نیروی انسانی، و همدلی کارکنان شریف شرکت و استفاده از روش های مدیریتی مناسب برای کاهش ضایعات و... بخشی از اقدامات موثر در کسب این موفقیت ها بوده است.
وی با اشاره به افزایش 5 درصدی ظرفیت تولید شکربوده که باعث رشد شاخص های شرکت شده است
و همچنین ارتقاء کیفیت و بهره‌وری کارخانه قند تربت حیدریه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم شرکت، فروش محصولات فرعی و نرمه چغندر ها با قیمت مناسب بوده است که جداکردن نرمه ها باعث کاهش آلاینده های قندی آب ورودی به تصفیه خانه شده است .
اژدری ادامه داد: بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی، اقدام ارزشمند دیگری است که از طریق انجام محاسبات انرژی بالانس بخار و خلاء، عایق کاری و... محقق شده است.

توسط شرکت قند تربت‌حیدریه صورت گرفته است؛
تولید شکر قهوه ای برای نخستین باردرکارخانه های قند استان خراسان در شرکت قند تربت حیدریه
مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه زیرمجموعه بنیاد بهره وری رضوی از تولید محصول شکر قهوه ای توسط این شرکت برای نخستین بار در استان خراسان رضوی خبر داد.
احسان اژدری در گفت و گو با آستان نیوز بیان کرد: این شرکت از سال گذشته پروژه ای را برای تولید شکر قهوه ای با رویکرد تکمیل سبد محصولات شرکت و این که ارزش تغذیه بالاتری نسبت به شکر سفید دارد، آغاز کرد که در نهایت در سال جاری موفق به تولید این محصول شدیم.
وی با اشاره به تفاوت شکر قهوه ای و سفید خاطرنشان کرد: شکر قهوه ای محصولی است که به صورت ناکامل، پالایش شده و حاوی شیره قند و ملاس می باشد.
مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه ادامه داد: از آنجایی که شکر قهوه ای در فرایند تصفیه، کمتر مورد پردازش قرار می گیرد، به همین دلیل رنگ طبیعی خود را حفظ می کند.
وی درباره ویژگی های تغذیه ای این محصول گفت: شکر قهوه ای دارای کلسیم، آهن و پتاسیم است؛ لذا برخورداری از مواد مغذی بیشتر نسبت شکر سفید در کنار طعم و عطر مطبوع آن باعث شده تا استقبال بیشتری از شکر قهوه ای صورت گیرد.
اژدری ادامه داد: علاوه بر این که شکر قهوه ای باعث افزایش متابولیسم بدن به دلیل داشتن ملاس می شود، انرژی بدن را افزایش می دهد.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد تنوع در بسته بندی محصولات شرکت قند تربت حیدریه برای افزایش رقابت پذیری در بازار تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به درخواست مشتریان طی سال جاری دستگاه های بسته بندی در سه خط900گرمی و 1000گرمی و2500گرمی فعال شدند.
و بخش قابل توجهی از شکر تولیدی به روش بسته بندی عرضه شد

اخبار

نام
ایمیل
توضیحات
Captcha
کد امنیتی