نماد شرکت قند تربت حیدریه در فرابورس درج شد

احسان الله اژدری مدیر عامل شرکت قند تربت حیدریه بیان کرد: با توجه به اهمیت پیوستن شرکت های آستان قدس رضوی به بورس به عنوان یکی از بزرگ ترین بازارهای سرمایه گذاری و با پیگیری های صورت گرفته و نیز حمایت‌های سازمان اقتصادی رضوی، شرکت قند تربت حیدریه موفق به انجام این مهم شد.
وی ادامه داد: شرکت قند تربت حیدریه جزء قدیمی ترین و بزرگ ترین کارخانه های تولید شکر در کشور به شمار می‌رود.
مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه افزود: عملکرد بسیار خوب مالی و سودآوری شرکت در چند سال گذشته، کسب رتبه مناسب در بین شرکت های آستان قدس و قرار گرفتن در زمره کارخانه ها برتر در کشور از لحاظ ضریب استحصال تولید، باعث شد تا موضوع ورود به فرابورس به عنوان مجموعه ای قوی از نظر تجهیزات و دستگاه ها،  در دستور کار این شرکت قرار داده شود.
وی درباره مزیت‌های ورود این شرکت به بازار سرمایه گفت: وارد شدن به بورس برای شرکت‌هایی که الزامات لازم برای انجام این کار را دارند، مزیت‌های متعددی دارد؛ مزیت‌هایی که در نهایت منجر به افزایش شفافیت، کارایی و همچنین بهبود عملکرد جاری آن‌ها خواهد شد.
اژدری ادامه داد: بورس اوراق بهادار به‌عنوان بازوی اصلی بازار سرمایه علاوه بر تجهیز، جذب و هدایت منابع مالی و هدایت به سمت فعالیت‌های مولد و اشتغال‌زا، نقش تأمین مالی بنگاه‌ها و مؤسسات اقتصادی را نیز بر عهده دارد.
وی افزود: پذیرش شركت‌های جدید در بورس علاوه بر کمک به توسعه بازار سرمایه و ارتقای جایگاه آن در اقتصاد ملی، گسترش فرهنگ سهام داری و سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی را به‌دنبال داشته و در عین حال مزایای متعددی هم برای شركت‌های پذیرفته‌ شده دارد.
اژدری، سهولت در تأمین مالی از طریق انتشار سهام و سایر اوراق بهادار، استفاده از معافیت‌های مالیاتی، به‌روزرسانی ارزش واقعی شرکت، کسب وجهه، اعتبار و اعتماد عمومی، افزایش اعتبار داخلی و خارجی و تأمین مالی و همچنین سهولت در استفاده از تسهیلات بانكی و سایر ابزارهای تأمین مالی را بخشی دیگر از مزیت های بازار سرمایه عنوان کرد.

اخبار

نام
ایمیل
توضیحات
Captcha
کد امنیتی